NOORDWIJK info@groothoogwaak.nl 071 36 888 88

Kwaliteit

GHK-iconen-website-26
Bij Groot Hoogwaak staat de relatie met onze cliënten centraal. We bieden onze cliënten kleinschalige en persoonlijke zorg- en dienstverlening met een hoge kwaliteit. Kwaliteit heeft daarom voortdurend onze aandacht met als doel onze dienstverlening voor de cliënt te verbeteren en te waarborgen!

Kwaliteitssysteem
Voor borging en verbetering van kwaliteit heeft Groot Hoogwaak sinds 2008 het HKZ/ISO 9001 certificaat (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector). In 2023 heeft Groot Hoogwaak opnieuw het certificaat behaald. Het HKZ Certificaat geeft aan dat Groot Hoogwaak voldoet aan vooraf vastgestelde kwaliteitsnormen van de geleverde zorg.

Het betekent dat wij:
- goed georganiseerd zijn;
- onze cliënten centraal stellen;
- continu werken aan optimalisering van het aanbod;
- betrouwbare resultaten presenteren;
- voldoen aan de eisen die vanuit de sector zelf, door financiers, cliënten en de overheid  worden gesteld.
Voor meer informatie: www.hkz.nl

Kwaliteitsverslag 2023
U kunt hier het Kwaliteitsverslag 2023 lezen.

Jaarplan 2024
U kunt hier het Jaarplan 2024 lezen.

Continue werken aan verbetering

Tevredenheid in het Zorgcentrum

Sinds 2023 hebben we een vernieuwde aanpak waarbij we het hele jaar door vragen hoe het gaat, zowel aan bewoners, medewerkers, als aan familie en naasten. Dit stelt ons in staat om gemeenschappelijke thema's te identificeren, een goed beeld te krijgen van wat er speelt, en hierover in gesprek te gaan. We streven ernaar om te verbeteren en tegelijkertijd de aspecten die goed werken te behouden. Deze inzichten worden gedeeld met alle betrokkenen, en we passen onze werkwijzen aan waar nodig.

In tegenstelling tot veel organisaties die slechts één keer per jaar een "verplichte" meting uitvoeren, hebben wij gekozen voor een frequenter evaluatieproces. We hanteren nu vier thema's die elk halfjaar worden behandeld, zodat we snel kunnen beoordelen of onze verbeteringen effectief zijn geweest:

  • Persoonlijke zorg en ondersteuning
  • Welzijn - activiteiten
  • Welzijn - maaltijden
  • Veiligheid en hygiëne

Hieronder vindt u een voorbeeld van een deel van de resultaten van een meting over het thema Veiligheid en Hygiëne:

 

Cliënttevredenheid in de Wijkverpleging

In september 2023 hebben we een tevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder cliënten van de wijkverpleging. We zijn verheugd te melden dat we een gemiddelde score van 8,1 hebben behaald, en dat de medewerkers gemiddeld een 9 hebben ontvangen. De toewijding en deskundigheid van onze zorgverleners werden bijzonder gewaardeerd en scoren bovengemiddeld.

Groot Hoogwaak op Zorgkaart Nederland

Groot Hoogwaak is ook te vinden op Zorgkaart Nederland, de toonaangevende ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg, waar mensen hun ervaringen kunnen delen en zoeken naar een zorgverlener die bij hen past.

De waarderingen van cliënten, bewoners en naasten op Zorgkaart Nederland bieden waardevolle inzichten in hoe mensen onze zorg ervaren. Voor Groot Hoogwaak is Zorgkaart Nederland een instrument waarmee we feedback ontvangen over wat goed gaat en wat beter kan.

Op Zorgkaart Nederland vindt u meer dan 250 waarderingen voor Groot Hoogwaak. Klik hier voor de meest recente beoordelingen.

Bent u benieuwd naar wat anderen vinden van Groot Hoogwaak of wilt u zelf uw ervaring delen om anderen te helpen bij het kiezen van een zorgaanbieder? Bezoek dan www.zorgkaartnederland.nl en deel uw mening.

Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg
Het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg beschrijft wat we gezamenlijk onder goede zorg verstaan en hoe daaraan gewerkt wordt in verpleeghuizen. Het kwaliteitskader heeft meerdere doelen. Het laat op de eerste plaats zien wat cliënten en hun naasten mogen verwachten van verpleeghuiszorg en het helpt hen om een weloverwogen keuze te maken voor een zorgorganisatie. Ten tweede stimuleert dit kader zorgorganisaties en hun zorgprofessionals om samen de kwaliteit van de zorg en ondersteuning continu te optimaliseren en het lerend vermogen te versterken. Ten derde is dit kader de basis voor extern toezicht en voor inkoop en contracteren van zorg.
Klik hier voor het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg.

Kwaliteitskader Wijkverpleging
Klik hier voor het Kwaliteitskader Wijkverpleging.

Zorgcentrum
Binnen ons zorgcentrum werken we in kleinschalige teams met helpenden niveau 2, verzorgenden niveau 3, Eerstverantwoordelijk Verzorgenden (EVV) en verpleegkundigen niveau 4. De zorgteams leveren verpleging, verzorging en ondersteuning/begeleiding op lichamelijk, geestelijk en sociaal gebied aan cliënten met of zonder behandeling.

De (para)medische behandeling wordt ingekocht bij Topaz. De medewerkers dragen (mede) zorg voor een veilige woonomgeving. Het zorgteam ondersteunt de cliënt, in samenwerking met het team Welzijn, in het vinden van een zinvolle dagbesteding. In het team Welzijn zijn medewerkers Welzijn werkzaam en zijn we gestart met een nieuwe functie medewerker ondersteuning wonen en welzijn.

Wijkverpleging
De zorgteams van de wijkverpleging leveren verpleging, verzorging en begeleiding aan cliënten die zelfstandig wonen in Noordwijk of in een appartement op het terrein van Groot Hoogwaak. Er wordt gewerkt in kleinschalige zorgteams met helpenden niveau 2, verzorgenden niveau 3 en verpleegkundigen niveau 4 en wijkverpleegkundigen niveau 5.  De verpleegkundigen niveau 4 worden in de avond en nacht ook ingezet in het zorgcentrum.

Facilitaire diensten
Onderdeel van de facilitaire diensten zijn de teams Horeca en Wonen. Het team Horeca verzorgt naast een gastvrije ambiance in het Grand Café, de maaltijden in het restaurant, in het zorghuis, op het terrein en bij cliënten in Noordwijk.

Het team Wonen verzorgt alles met betrekking tot huisvesting en onderhoud zowel voor het zorghuis als de appartementen op het terrein van Groot Hoogwaak. Tevens vallen onder deze diensten de linnenkamer, kapper en hovenier.

Ondersteunende diensten
De ondersteunende diensten (Cliënt Service Bureau, (financiële) administratie, P&O, secretariaat)  zorgen dat Groot Hoogwaak voldoende toegerust is om de zorg en dienstverlening optimaal te organiseren.

Leren en ontwikkelen
In de zorgteams worden er leerlingen opgeleid tot verzorgenden niveau 3 en verpleegkundigen niveau 4. Naast deze leerlingen worden regelmatig medewerkers opgeleid tot EVV en GVP (Gespecialiseerd Verzorgende Psychogeriatrie).

Binnen de zorgteams zijn diverse specialisten werkzaam, zoals op het gebied van wondzorg, mondzorg en casemanager dementie.

Vrijwilligers
Groot Hoogwaak heeft ondersteuning van een groot team van vrijwilligers (ca. 100). Zij ondersteunen de medewerkers Welzijn, organiseren diverse algemene activiteiten en bieden individuele begeleiding bij bijvoorbeeld (rolstoel) wandelen.

 

Groot Hoogwaak